fredag 15 juli 2011

Fler fynd i gömmorna...

Hittade lite mer i gömmorna. Skissen och provet (som jag inte vet om de tillhör varandra) fick mig att tänka på reliefflossan som jag skrev om i föregående inlägg. Skissen är en matta kallad "Stenar i vatten". Vackert namn tycker jag. Kan tänkas att den har varit utförd i en reliefflossa. Och provet är ju en sådan, kanske ett prov på liknade mattor som "Stenar i vatten" och reliefflossan från Bukowskis.

 
Skiss "Stenar i vatten" Alice Lund, samt provvävnad Alice Lund
Foto: Alice Lund Textilier AB







Jag hittade också en annan skiss i lådan märkt "AL mattor" som jag tyckte var vacker;

Skiss Alice Lund. Tillhör: Alice Lund Textilier AB
Här i gömmer sig många skatter från bland andra Alice Lund, Sofia Widén, Gösta Backlund och Dagmar Lodén...
Skisskåp Alice Lund Textilier,
Foto: Alice Lund Textilier AB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar