torsdag 10 november 2011

En Stockholmskappa...

När jag var på ateljén senast så hann jag med att scanna in en del fotografier. Troligen är det mesta från tiden precis innan Sofia Widén kom till Hytting, några av bilderna har kommentarer om Licium.

Jag hittade speciellt en bild som jag blev helt kär i. Det är en bild på Sofia iklädd en kappa sydd av ett av hennes tryckta tyger. Helt fantastisk! Jag skulle ge mycket för att ha en sådan kappa måste jag erkänna...

Sofia Widén iklädd kappa av tyget "Stockholm"
Foto: Alice Lund Textilier AB

 Det var en ganska liten bild så jag är inte helt säker men det ser ut att vara en tryckt tyg som heter "Stockholm". (Sofias tryckta tyger med motiv från olika städer väckte stor uppmärksamhet på 1940-talet.) Det ser ut så här;

Tryckt tyg "Stockholm" av Sofia Widén Foto: Alice Lund Textilier AB

1 kommentar:

  1. Härligt tyg,dags att trycka upp det igen?
    Häls. IoK

    SvaraRadera