torsdag 19 april 2012

Mera knappar...

Det har blivit mycket inspiration av knappar i det senaste. Broderikursen gav mycket inspiration och jag blev på ett sådant pysselhumör härom veckan så då kom knapparna fram igen. Men nu blev det inget broderi utan istället ringar. Det blev ett antal ringar när jag väl kom igång, och fler lär det väl bli. Men jag märkte att det var en uppskattad present, så då finns det ursäkt att göra fler.

Ringarna i tyg är så kallade yo-yos - en högst beroendeframkallade grej att göra. Här hittade jag en hemsida som enkelt förklarar hur det går till. Tygerna är Liberty-tyger inköpta i London - skulle möjligtvis kunna vara det härligaste varuhuset i världen. (Kan man inte åka till London har Tygverkets nya butik på St Paulsgatan i Stockholm ett urval.)


Ringar av gamla knappar och yoyos, av Frida Lindberg
Foto: Frida Lindberg

Lite Liberty-inspiration:  (alla bilder från www.liberty.co.uk)










1 kommentar:

  1. Underbara tyger!
    Synd att jag inte visste adressen när jag var i stan, men det blir flera besök!

    SvaraRadera